اغلاق
اغلاق

هذة الشركة تقع في أقصى الشمال ويمكنها معرمة من قام بنسخ المواد منكم

WAZCAM, تم النشر 2022/05/07 14:52

هذة الشركة تقع في أقصى الشمال ويمكنها معرمة من قام بنسخ المواد منكم

تستخدم شركة كوبيليكس الناشئة، التي تعمل من كريات شمونة وحوالي ربع موظفيها من ابناء الطائفة الدرزية، الذكاء الاصطناعي لتحديد من يقوم بنسخ المحتوى والأوراق الأكاديمية.

هذة المقالة بالتعاون مع Geektime.

 

זה כנראה הסטארטאפ הכי צפוני בישראל, והוא יכול לגלות מי העתיק מכם

הסטארטאפ Copyleaks, שפועל מקריית שמונה וכרבע מעובדיו מגיעים מהמגזר הדרוזי, נעזר ב-AI כדי לאתר העתקות של תוכן ועבודות אקדמיות

סביר להניח שאם נבקש מכם להסתכל על המפה של ארץ ישראל ולהגיד לנו איפה נמצאים המשרדים של סטארטאפ חדש שמודיע היום על גיוס, הייתם מצביעים על תל אביב. אולי הרצליה. נכון? ואם היינו אומרים שהוא לא בהאב ההייטק של תל אביב או הרצליה, כנראה שהייתם אומרים יקנעם, ירושלים או באר שבע. אז למרבה ההפתעה, הסטארטאפ הישראלי Copyleaks קם דווקא באחת הנקודות המרוחקות ביותר שאפשר בישראל, ומיקם את מרכז הפיתוח שלו דווקא בקריית שמונה, מה שהוביל לגיוון גם באווירה וגם בעובדים.

 

לגלות בדיוק מי גנב מכם תוכן

Copyleaks (קופיליקס) פיתחה מוצר Webי שלעומת רוב הסטארטאפים הישראליים, מאוד קל להסביר: אתם מזינים טקסט מקורי אל המערכת, והיא סורקת את האינטרנט כדי למצוא טקסטים דומים ולזהות מקרים של גניבת תוכן, גניבת זכויות יוצרים, פלגיאריזם ושאר בעיות. המנוע של החברה תומך ביותר מ-100 שפות שונות, ולטענת החברה, הוא מסוגל לזהות את המשמעות, ההקשר ואפילו את סגנון הכתיבה של הכותב. כך, הוא מסוגל לזהות גניבות תוכן שהן לא רק ברמת ה-Copy-Paste, אלא גם גניבות מתוחכמות יותר. עם זאת, נכון להיום היא עדיין לא יודעת לזהות גניבות מידע בין שפות שונות (למשל עברית-אנגלית), אלא רק בין שפות זהות (עברית-עברית).


הלקוחות של החברה יכולים להתאים את פונקציית הסריקה והתוצאות לצרכים שלהם, לדרוש אחוזי התאמה מסוימים, סוגים מסוימים של דמיון ואפילו להשתמש בתוכנה כ-API כך שיוכלו לבצע אוטומציות והתאמות אישיות בתוך מערכות הארגון. בשיחה עם גיקטיים מסביר אלון ימין, שותף מייסד ומנכ"ל Copyleaks, כי פחות או יותר כל לקוחות החברה מצאו שהתכנים שלהם הועתקו במידה כזו או אחרת: "מעבר לזה, יש לנו לקוחות, שעובדים עם כותבי תכנים חיצוניים, שפרסמו בעצמם תכנים מועתקים ללא שהיו מודעים לכך ואנחנו עוזרים להם לוודא באופן רציף שכל תוכן שהם מפרסמים הוא אכן אותנטי כדי להימנע מהפרות של זכויות יוצרים".

 

לא סטארטאפ שגרתי ב-2022

קופיליקס הוקמה בשנת 2015 ע”י אלון ימין (CEO) ויהונתן ביטון (CTO). השניים הכירו בשירותם הצבאי, איך לא, ב-8200, אבל כאן פחות או יותר מסתיים הדמיון לשאר סיפורי הסטארטאפים הישראליים. ביטון גדל באיזור קריית שמונה, ולאורך כמעט כל חייו נשאר באיזור. כאשר הם הקימו את החברה, הם הגיעו למסקנה שיש בכל זאת פוטנציאל וכוח אדם איכותי גם בצד השני של ישראל, והחליטו להפריח את שממת ההייטק באיזור. ביטון יושב במשרדים בעיר הולדתו ומנהל את מרכז הפיתוח, בעוד ימין התמקם במנהטן ואחראי על הצד השיווקי ומכירתי.

 

החברה מעסיקה כיום כ-20 עובדים, מחציתם מישראל, ויותר מרבע מעובדי החברה הם מהמגזר הדרוזי ועוסקים בתפקידי פיתוח. "המגזר הדרוזי הוא חלק חשוב מהמגוון האנושי באזור. רצינו לגייס לחברה את העובדים הטובים ביותר באזור ללא קשר למוצא, דת, מין או גזע וזה היה נראה לנו טבעי לשלב גם עובדים דרוזים בחברה", מסביר ימין. "אנחנו מאמינים שהוכחנו שאפשר להצליח עם הון אנושי מגוון. אנחנו מקווים שחברות וסטארטאפים נוספים יחקו אותנו בנושא הזה".

 

היום (ג') מודיעה קופיליקס על השלמת סבב גיוס A בהיקף של 6 מיליון דולר בהובלת Jal Ventures. סבב הגיוס הקודם של החברה הושלם ב-2018. בחברה מספרים כי בין לקוחותיהם תמצאו את הוצאת הספרים Macmillan, אוניברסיטת סטנפורד ואוקלנד, ה-BBC וגם Cisco ו-Accenture.

 

אתם סטארטאפ יחסית ותיק, בלי הרבה עובדים או קופה מלאה בעשרות מיליוני דולרים של גיוסים. אפשר להסתדר עם הנתונים האלו בשוק של היום?

ימין: "ב-2015 רק הקמנו את החברה ולא עבדנו פול טיים בחברה. הגיוס הראשון והוספת העובדים הראשונים בחברה היו ב 2018 כך שאנחנו ממש רצים כחברה זמן הרבה יותר קצר… הפוקוס עד עכשיו היה על פיתוח וחיזוק הטכנולוגיה. המטרה הייתה לצאת לגיוס A ברגע שיש בסיס טכנולוגי איתן כדי שנוכל לנצל את המשאבים של הגיוס בצורה האופטימלית".

heightقد يهمك ايضا