اغلاق
اغلاق

فور سايت روبوتيكس.. تطوير تكنولوجيا استخدام الروبوت في عمليات جراحة العيون

WAZCAM, تم النشر 2022/07/20 17:38

فور سايت روبوتيكس.. تطوير تكنولوجيا استخدام الروبوت في عمليات جراحة العيون

نجحت شركة فور سايت روبوتيكس Forsight Robotics الإسرائيلية الناشئة باستخدام التكنولوجيا لإجراء جراحات العيون المهمة للمرضى في جميع أنحاء العالم، وحتى في دول العالم الثالث. 

في طريقها الى الوصول الى هذا الهدف نجحت الشركة باستكمال جولة تمويل بقيمة 55 مليون دولار، قادتها مجموعة Adani الهندية ، وحضرها أيضًا Eclipse و Mithril ومستثمرون جدد مثل Provenio و Precision و Reiya و Ljungstroa.

تعمل فور سايت روبوتيكس على تطوير تكنولوجيا لاجراء عمليات جراحية غير مقعدة في العينين بواسطة الروبتات، خصوصًا وأن هناك نقص كبير في جراحي العيون، فكلما ازدادت الدولة فقرًا تراجعت نسبة الأطباء فيها، واصبح وجود جراحي عيون امر اكثر صعوبة.

ففي الكثير من الحالات الوقاية من العمى يتطلب الإسراع في اجراء الجراحة المطلوبة للعيون..

هذا المقال بالتعاون مع Geektime 

סטארטאפ הרובוטים הישראלי שהלהיב את רוני אבוביץ, מייסד Magic Leap, גייס עכשיו 55 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי פורסייט רובוטיקס רוצה להפוך את ניתוחי הקטרקט להרבה יותר מהירים ומדויקים – ומגייס סכום כסף נאה בדרך לשם


הסטארטאפ הישראלי Forsight Robotics (פורסייט רובוטיקס) רוצה להשתמש בטכנולוגיה כדי להביא ניתוחי עיניים חשובים למטופלים ברחבי העולם, ואפילו למדינות עולם שלישי. בדרך לשם הוא מודיע היום (ב׳) על השלמת סבב גיוס A בהיקף של 55 מיליון דולר. את סבב הגיוס הנוכחי הובילה Adani Group, והשתתפו בו גם Eclipse, Mithril ומשקיעות חדשות כמו Provenio, Precision, Reiya ו-Ljungstroa.

 

אפשר למנוע עיוורון, אבל צריך לזרז את הניתוחים

בפורסייט טוענים כי רבים ממקרי העיוורון בעולם ניתנים למניעה באמצעות ניתוח מוקדם ככל האפשר. הבעיה היא שמספר מנתחי העיניים הוא מועט, ודאי כשמדובר בניתוחים זעירים ומורכבים, והבעיה הופכת אפילו יותר קשה ככל שמדינה היא יותר ענייה. אם במדינות העשירות ישנם רק 72 מנתחי עיניים לכל מיליון בני אדם, במדינות עניות המספר הזה צונח ל-3.7 מנתחי עיניים לכל מיליון בני אדם בממוצע. במילים אחרות – יש הרבה מה לשפר.

 

פורסייט מפתחת פלטפורמה בשם ORYOM (אור יום, אם פספסתם) שמורכבת בין היתר מיכולות דימות ממוחשבת, למידת מכונה ורובוטיקה מיקרו-כירורגית. לדברי החברה, המערכת כל כך מדויקת ברמה התת-מילימטרית, שהיא מדויקת פי 10 מהיד האנשית הטובה ביותר. בהמשך, החברה טוענת כי תוכל לטפל במחלות נוספות כמו מחלות רשתית, גלאוקומה ועוד.

 

עוד שנתיים מוכנים לבני אדם

הרובוט של פורסייט. תמונה: Shlomi Yosef

בשיחה עם ד״ר יוסי נתן, מייסד שותף וסמנכ״ל פיתוח עסקי בפורסייט, הוא מסביר כי הפלטפורמה לא נועדה להחליף את המנתחים, אלא לסייע להם, וכי בשנה האחרונה החברה הצליחה לבצע ניתוח קטרקט מלא בעין של חזיר. לדבריו, בעוד כשנתיים החברה תחל לנתח בני אדם, ושנתיים לאחר מכן היא צופה כי תקבל את האישור להתחיל מכירות בארצות הברית.

 

 

ForSight Robotics נוסדה ב-2020 על ידי פרופסור משה שהם, שייסד את מזור רובוטיקה שנרכשה על ידי מדטרוניק תמורת 1.6 מיליארד דולר; ד"ר דניאל גלוזמן שמכהן כמנכ"ל החברה; וד"ר יוסף נתן, מנהל הפיתוח העסקי של החברה. לצד צוות המייסדים, גובש גם צוות מדעי המייעץ לחברה, ובהם נמצא בין היתר גם רוני אבוביץ, מייסד ומנכ"ל Magic Leap לשעבר, שמבין דבר או שניים בכל הנוגע לעיניים וראייה. כיום החברה מעסיקה כ-30 עובדים. בסבב הגיוס הקודם של החברה ב-2021, גייסה 10 מיליון דולר.

heightقد يهمك ايضا