اغلاق
اغلاق

Gaudi2 | السلاح الجديد لـ إنتل Intel في حربها امام انفيديا NVIDIA

WAZCAM, تم النشر 2022/05/26 14:40

تشتد المنافسة بين انتل Intel ومنافستها انفيديا NVIDIA، حيث يعتبر السلاح السري الذي تعمل انتل على تطويره في مختبرات شركة هابانا Habana الإسرائيلية، الهجوم الأكبر ضد منافستها العالمية، مدعية أن المعالج الجديد Gaudi2  الذي ستقدمه قادر على منح ضعف ما يقدمه معالج NVIDIA الرائد، A100. 

للتعرف على خصائص المعالج الجديد Gaudi2 ندعوكم لقراءة الخبر المفصل

المقالة بالتعاون مع GeekTime

 

 

אינטל מציגה את המעבד הישראלי שלה וטוענת שהוא מהיר פי 2 משל NVIDIA

אחרי שאינטל רכשה את Habana Labs ב-2 מיליארד דולר, מגיעה ההשקה הראשונה של מוצר דגל מבית החברה הישראלית – והיא הולכת על הראש של NVIDIA בכל הכוח

המלחמה בין אינטל לבין NVIDIA עולה עוד שלב, כשהנשק הסודי הוא הפיתוח החדש של Habana Labs הישראלית. הפעם, לאינטל אין שום בעיה לעלות למתקפה אל מול המתחרה הגדולה שלה, ולטעון שהמעבד החדש שהיא מציגה מסוגל לתת לכם תפוקה גדולה פי שניים לעומת מעבד הדגל של NVIDIA, ה-A100. הכירו את Gaudi2.

 

 

מפלצת אימונים

לפני שנצלול, גאודי 2 לא אמור לעזור לכם להריץ את Crysis, אלא מיועד לעולמות לימוד המכונה ובינה מלאכותית בדאטה סנטרז – תחום שמכניס לאינטל כ-6 מיליארד דולר מדי רבעון. הגירסה השניה של גאודי היא בסימן "פי 2 ומשהו" כמעט בכל התחומים: גאודי הראשון הגיע בארכיטקטורת 16 נ"מ, עם 8 מעבדים טנסוריים (או TPCs, למדייקים), 32 גיגה זיכרון HBM2 עם תמיכה ב-1TB/s, עשרה פורטי תקשורת של 100GbE וב-350w. מרשים לכשלעצמו. גאודי 2, לעומת זאת, מגיע כבר בארכיטקטורת 7 נ"מ, עם 24 מעבדים טנסוריים, זיכרון 96GB משופר במהירות של עד 2.45TB/s, עד 24 פורטי תקשורת של 100GbE וכל זאת ב-600w (עם צינון נוזלי).

 

 

ולמה כל זה טוב? ובכן, בחברה מסבירים שבעקבות העובדה שהמעבד החדש כל כך מהיר, ניתן להריץ עליו מודלים שלא מתאימים בכלל לאימון על GPUs, כך שהפוטנציאל לפיתוח ואימון של מודלים חדשים לחלוטין נפתח. בנוסף, פרוטוקולי התקשורת החדשים מאפשרים לכם להימנע מלרכוש כרטיסי תקשורת יקרים (רמז רמז, NVIDIA), ולא נועל אתכם לתקנים קנייניים (רמז רמז, NVIDIA). המעבד עצמו מיוצר, אם תהיתם, אצל TSMC.

על פי נתוני הבאנה לאבס, גאודי 2 החדש מהיר פי 3.2 מקודמו, אבל החברה לא עצרה בלהשוות אותו לדור הקודם של עצמה, אלא למוצר הדגל הנוכחי של NVIDIA, ה-A100. על פי נתונים שהוצגו בפנינו על ידי החברה, באימון מודל באמצעות TensorFlow (למתעניינים, אימון של רשת נוירונית בעלת 50 שכבות), Gaudi2 בגירסת ה-96GB הציג ביצועים משופרים פי 1.9 בהשוואה ל-A100 של NVIDIA בגירסת ה-80GB. באימון מודל שפה ב-Bert, ההבדלים מצטמצמים מעט לפי 1.7, אבל ב-Phase 2 ההבדל הזה כבר תופח לפי 2.8. נזכיר כי גם A100 מגיע בארכיטקטורת 7 נ"מ, כך שמדובר בהשוואה יחסית מעניינת, על אף שמדובר במוצר שהושק עוד בסוף 2020.

 

באינטל טוענים כי עלות ההשכרה של GPU לעומד גאודי היא משמעותית, בעיקר כשבודקים את התפוקה של דולר ל-Images, ושם ההבדלים יכולים לזנק ל-60% חיסכון בעלויות לעומת A100. "ידענו שזה לא ספרינט, זה מרתון. לקחנו את הדור הראשון שלנו כמה שיותר מהר לשוק כדי לגורם לאימוץ של הארכיטקטורה. עכשיו חברות מודיעות שהן משתמשות בנו. המאמצים הראשונים שלנו מבשילים עכשיו. אנחנו רואים שאנשים רוצים אלטרנטיבות, הצרכים רק עולים ואנחנו מצילחים להביא יעילות ללקוחות", כך לדברי איתן מדינה, COO בהבאנה, במפגש עיתונאים מצומצם שהתקיים במשרדי החברה. באינטל מדגימים היטב איך עושים Dogfooding, כשאחד הלקוחות הראשונים של גאודי 2 הוא מובילאיי. שתי החברות, למי שלא זוכר, נרכשו על ידי אינטל.

 

אם אתם רוצים לשדרג את עצמכם לגאודי 2, אתם יכולים לעשות את זה פשוט דרך AWS או באמצעות סרברי On-Prem מבית Supermicro ו-DDN.

heightقد يهمك ايضا