اغلاق
اغلاق

لماذا لم يعد أصحاب العمل خائفين من الفجوات في السيرة الذاتية קורות חיים؟

WAZCAM, تم النشر 2022/05/06 15:53

لم تعد فترات البطالة والقفز بين الوظائف شيئًا يجب أن يخفى من السيرة الذاتية קורות חיים. في بعض الحالات، سيرى أصحاب العمل المحتملون استقرار وظيفتك كعلامة مقلقة!

 

هذا المقال بالتعاون مع Geektime.

למה מעסיקים כבר לא נבהלים מפערים בקורות החיים?

תקופות אבטלה וקפיצה בין מקומות עבודה הן כבר לא משהו שצריך להסתיר מקורות החיים. במקרים מסויימים, מעסיקים פוטנציאליים אפילו יראו ביציבות התעסוקתית שלכם סימן מדאיג


כחצי מהמעסיקים יתנו הזדמנות למועמדים שנותנים הקשר להפסקות הקריירה שלהם 

 

מאת בר לוי, סמנכל"ית גיוס SQLink

עוזבים מקום עבודה אחרי חצי שנה? מובטלים כבר שנה? תמיד אמרו לכם שזו בעיה, אבל זה כבר לא המצב: חורים של חצי שנה-שנה ואפילו יותר, וריבוי משרות בזמן קצר, הם כבר לא סוד מביך שצריך לטשטש, אלא נסיון חיים משותף לרבים מאיתנו. והכי חשוב: המעסיקים הפוטנציאליים כבר לא יברחו כשישמעו עליו.

 

אבל היום המצב השתנה לגמרי. לפי סקר של אתר הדרושים Monster,י49% מהמגייסים בארה"ב מאמינים שפערי קריירה בקורות חיים הפכו מדגל אדום לדבר מקובל. סקר של לינקדאין מהשנה שעברה מחזק את שינוי המגמה: 79% ממנהלי הגיוס שהשתתפו בו אמרו שיגייסו עובדים עם פערי עבודה בקורות החיים.

 

פעם היה ברור לכולנו שמעבר מהיר בין מקומות עבודה ו"חורים" ברצף קורות החיים יעוררו חשד אצל המעסיק הפוטנציאלי: המועמד פוטר במפתיע? המועמדת התפטרה כי היא לא בנויה למחויבות? האם הם לא הצליחו למצוא עבודה, או חמור מכך – אפילו לא חיפשו?

 

בהתאם לכך, רק לפני שנתיים סקר של לינקדאין גילה שכמעט מחצית מהנסקרים (46%) הודו ששיקרו לגבי תקופת האבטלה שלהם, 24% אמרו שהם נבוכים לדבר על האבטלה, 23% חשים אי נוחות ו-15% חוו בושה. 84% מהנסקרים חושבים שיש סטיגמה שלילית לגבי אבטלה, ו-67% מאמינים שהסטיגמה הזאת פוגעת ביכולתם למצוא עבודה חדשה. אבל אפילו באותה תקופה, 96% ממנהלי הגיוס שנסקרו אמרו שיקחו לעבודה מועמד שפוטר בגלל הקורונה.

 

אבל היום הפסקות מעבודה הפכו לדבר מאוד שכיח: לפי סקר רחב, שבו השתתפו 23 אלף עובדים ו-4,000 מנהלי גיוס, 62% מהעובדים לקחו הפסקת עבודה מתישהו במהלך הקריירה, ו-35% רוצים לקחת הפסקה כזו בעתיד. התופעה רחבה יותר בקרב נשים – רוב הנשים (64%) חוו הפסקת עבודה כלשהי – חופשת הורות (22%), חופשה רפואית (17%) וחופשה מנטלית (14%). בארה"ב הן גם לקחו הפסקות ארוכות יותר ב-39% בממוצע, או שלקח להן יותר זמן לחזור לשוק העבודה. בינואר השנה נשים היו אחראיות לרוב החיפושים (70%) והפוסטים (67%) בנושא הפסקות עבודה ברשת החברתית התעסוקתית.

 

מגיפת ההתפטרות הגדולה

אחד הגורמים המרכזיים לשינוי הקיצוני ביחס של מעסיקים לפערי הקריירה הוא, באופן טבעי, מגפת הקורונה. בין אם פוטרנו או התפטרנו, עברנו תקופות ארוכות של חוסר עבודה או מעבר בין עבודות ופרילאנס, עבודה לא מוצהרת בחל"ת או תקופות-בית עם הילדים (מה שמכונה "פער הורות" או "הורות מגפה") – הפער הזה כבר לא כל כך חשוד, ובטח שלא יגרום לפסילתנו האוטומטית.

 

הגורם השני הוא "ההתפטרות הגדולה" – טרנד ההתפטרות ההמונית של עובדים ועובדות שהחל בשנה שעברה. מומחים מסבירים אותו בשלל דרכים: חשש להידבקות בקורונה, קפאון בשכר לעומת עליית יוקר המחייה, חוסר שביעות רצון מההיצע בשוק העבודה והתמכרות לתחושת החופש שנכפתה עלינו בסגרים – זה כמו לנסות לחזור למשרד ביום ראשון כשסוף השבוע ארך שנתיים.

 

גורם שלישי לשינוי ביחס המעסיקים הוא בועת תנאי ההייטק, שתודלקה על ידי הצמיחה המטורפת של חברות האונליין בזמן הקורונה. אם פעם הייתה הסכמה שבשתיקה, ולעתים בהסכם סודי, שלא גונבים עובדים, הרי שהיום זה נעשה באופן הכי גלוי. חברות פונות לעובדים של חברות מתחרות, מציעות תנאים טובים יותר וקוטפות את הטאלנטים במשכורות שפעם היו שמורות לסמנכ"לים ומנכ"לים.

 

ההתפטרות הגדולה והתנפחות בועת השכר של ההייטק יצרו ביקוש גדול למועמדים. וכשההיצע לא עומד בביקוש, העובדים הטובים והמנוסים יכולים להרשות לעצמם לדרוש שכר גבוה מאוד ותנאים תואמים, ולכן ילכו למי שמשלם הכי הרבה – MAMAA (מטא, אפל, מיקרוסופט, אמזון ואלפבית) ודומיהם; מעסיקים קטנים יותר יצטרכו להיות בררניים פחות, להוריד את הרף ולהנמיך ציפיות – וזה אומר להעלים עין מפערים גדולים בקורות החיים ולקחת מועמדים קופצניים. היית מובטלת שנה? בכיף, העיקר שעכשיו את מוכנה לעבוד אצלנו. עברת חמישה מקומות עבודה בשנתיים? אנחנו נשמח להיות המקום השישי שלך.

 

הוותק שלך חשוד

"אנחנו מבינים שבין אם זה מתוכנן ובין אם לא, החיים קורים ועלולות להתרחש הפרעות בקריירה", אמר אלכס מוניי, מנהל גיוס טאלנטים בכיר באמזון, בשיחה עם לינקדאין. "כשמקצוענים מקפיאים את הקריירה שלהם ההחלטה לא מתקבלת בקלות, ואנחנו מאמינים שלאתחל קריירה לא צריך להיות קשה כמו שחלק מהאנשים חווים את זה".

 

השינוי הוא אפילו יותר דרמטי מזה. רק לפני שנתיים, מעסיקים עוד היו מבקשים ממנהלי גיוס לא להביא להם בכלל אנשים שעבדו פחות משלוש שנים במקום העבודה הקודם – כי הם קופצניים מדי. היום הגלגל התהפך: כשבודקים מועמד שנשאר שלוש שנים, בודקים למה הוא נשאר שלוש שנים: הוא לא שאף להתקדם מקצועית וכלכלית? אף חברה אחרת לא רצתה אותו? למעשה, כמעט מחצית מהמעסיקים רואים בעובדים עם הפסקות בקריירה מאגר כשרונות בלתי מנוצל.

 

 

"אם רואים פער בקורות חיים, זה כבר לא דגל אדום בכלל. זה מקום לבדיקה", אומרת אליסון רוטלדג'-פאריסי, בכירה בחברת התוכנה לניהול הנהלת חשבונות וכוח אדם Justworks, לאתר פרוטוקול. "אבל הבדיקה היא לא להעריך אם זה בסדר או לא. היא יותר כמו, 'וואו, ומה עשית?'". אם תענו על השאלה הזאת, הסיכויים שלכם לקבל עבודה יגדלו: הסקרים מראים שכחצי מהמעסיקים יתנו הזדמנות למועמדים שנותנים הקשר להפסקות הקריירה שלהם. לכן כדאי לחשוב ולכתוב בקורות החיים כיצד מה שעשיתם בתקופות ההפסקה – מנוחה, זמן משפחה או התפתחות אישית – רלוונטי למשרה הבאה שלכם.

 

heightقد يهمك ايضا