اغلاق
اغلاق

ما يجب إضافته وما الذي يجب حذفه بسرعة: 6 نصائح ضرورية لسيرة ذاتية عالية التقنية

WAZCAM, تم النشر 2022/05/06 15:44

ما يجب إضافته وما الذي يجب حذفه بسرعة: 6 نصائح ضرورية لسيرة ذاتية عالية التقنية

يمر موظفو التوظيف والمسؤولون التنفيذيون بمئات السير الذاتية، ويكافح المرشحون من أجل جذب انتباههم. ماذا تكتب، وماذا تتخلى عنه وأين لا يجب أن تبرز؟

هذا المحتوى بالتعاون مع Geektime.

מה להוסיף ומה למחוק מהר: 6 טיפים חובה לקורות חיים בהייטק

מגייסים ומנהלות עוברים על מאות קורות חיים, והמועמדים נאבקים על תשומת הלב שלהם. מה לכתוב, על מה לוותר ואיפה אסור לכם לבלוט?


כל מסמך קו"ח מקבל בערך 30 שניות חשיפה. אבל בלי לחץ 

 

מאת מור קראשי, חטיבת הגיוס של SQLink

"היה מקרה אחד שאני לא אשכח לעולם", סיפרה לי קולגה. "מישהי שלחה קורות חיים ובאמת כתבה את כל קורות חייה, כולל איזה סוג סלולרי יש לה וכמה אחים, וירדה לפרטי פרטים. היא עשתה רשימת מכולת וכתבה את כל מה שיש לה ואין לה. זה היה ממש חריג. בעיניי מה שקרה שם היה חוסר ידע". רוב קורות החיים לא נראים ככה, אבל מועמדים עדיין עושים טעויות שעלולות לגרום להם לפספס הזדמנויות. הנה כמה טיפים חשובים וקלים ליישום לפני ששולחים את קורות החיים למשרה נחשקת.

 

30 שניות התהילה שלכם

קורות חיים מציפים את האינבוקס של מגייסות, מנהלי HR, ראשי צוותים ומנכ"ליות. הם מהווים את כרטיס הביקור המקצועי הראשוני של המועמדת, שאמורה להעביר אותה מהערימה הכללית של המתמודדים על המשרה לערימה של אלו שיקבלו אימייל או שיחת טלפון ראשוניים. מגייסים עשויים לעבור על עשרות עד מאות קורות חיים למשרה – המספר גבוה משמעותית בחברות שמגייסות בצורה ישירה ולא דרך חברת השמה שעושה סינון ראשוני. המשמעות המעשית היא שכל מסמך קו"ח מקבל בערך 30 שניות חשיפה. אי אפשר אפילו לכנות את זה קריאה, אלא רפרוף. לכן קל מאוד להיפסל על מידע חסר, מיותר או חריג.

 

1. אל תהיו מתישים.

קורות החיים אינם אוטוביוגרפיה שקוראים בנסיעה ארוכה ברכבת, אלא שלט פרסומת שרואים בחטף בנסיעה בכביש מהיר. אין צורך בטקסט ארוך וסיפור חיים מרגש – זה לא חיבור קבלה לאוניברסיטה יוקרתית. מה שאנחנו רוצים שהמעסיק הפוטנציאלי ידע עלינו הוא רק מה שרלוונטי לעבודה בהייטק בכלל, ולמשרה המדוברת בפרט: פרטים אישיים בסיסיים, ומשם כרונולוגית: ניסיון תעסוקתי, לימודים גבוהים או שירות צבאי אם רלוונטי (אם מדובר בבוגרי תואר, אפשר לשים את הניסיון התעסוקתי אחרי ההשכלה, ואפילו לציין ציון ממוצע או פסיכומטרי). מומלץ לצרף לינק ללינקדאין ולגיטהאב שלנו, ומשפט קצר על מה אנחנו מחפשים בתחום הידע והניסיון שלנו. אם רוצים לתאר את עצמנו באופן יותר כללי, אפשר לכתוב משהו כמו "בעלת ניסיון של עשור בניהול פרויקטים וניתוח מערכות". הפירוט ממילא יופיע בהמשך.

 

זה נכון שאנחנו לא רוצים שהמעסיק יפספס את יכולות ההנהגה שלנו, שבאו לידי ביטוי כשהיינו רשג"דים בצופים, או את הכישורים הטכניים שהפגנו בקורס האלקטרוניקה בתיכון. יש לנו כל כך הרבה לספר על עצמנו וכל כך הרבה צדדים לאישיותנו וליכולתנו המקצועית, שקשה לבחור על מה לוותר. אבל כדאי לנצל היטב את 30 שניות התהילה שלנו. ולכן: לתמצת. לכתוב משפטים קצרים, פסקאות קצרות, ולהשתדל להימנע מגלישה לעמוד שני, שהוא בלתי נראה לרוב האנשים. קורות חיים של יותר מעמוד אחד, מעבר להיותם מסורבלים ומתישים לקריאה, מעידים על קושי של המועמד להבחין בין עיקר לטפל – לא תכונה שאנחנו רוצים בעובד.

 

2. עבודה ראשונה? גייסו את כל הכישורים הרלוונטיים.

סטודנטים שמחפשים את מקום העבודה הראשון שלהם בתחום – ספרו על הניסיון בעבודה, גם אם מדובר בשליחי מזון או מוכרנים בפיצוציה. נסו להדגיש את היכולות והכישורים שנדרשו שם והם רלוונטיים אוניברסלית: אחריות, אמינות, שירותיות, הגדלת ראש.

 

 

אבל אם כבר התחלתם קריירה בהייטק ואתם מחפשים משרת ג'וניור, אל תפרטו כל מקום ומקום שנתן לכם תלוש משכורת. התמקדו בהשכלה רלוונטית – כולל מכללה או אוניברסיטה, קורסים מקצועיים משמעותיים ותפקידים בתחום. תנו למגייסת להבין שאתם אנשים רציניים, שהשקיעו זמן בלימודים ובעבודה ויש להם יציבות בחיים. אל תשאירו חורים בקורות החיים – ואם השארתם, הסבירו מה קרה שם – לדוגמה, קיצוצים בגלל הקורונה.

 

3. יש לכם ניסיון? אל תתפזרו.

אם אתם לא פעם ראשונה בים, הרחיבו על הניסיון התעסוקתי בהייטק, עם דגש על חברות ותפקידים דומים למשרה שניגשים אליה. צרפו לינק לפרויקט מוצלח שלכם בגיטהאב, לתרומה משמעותית שהרמתם לפרויקט קוד פתוח או לפורטפוליו שלכם. ספרו על טכנולוגיות, שיטות עבודה ושפות תכנות שצברתם. אבל גם כאן: לא להתפזר – לקצר. לא צריך חצי עמוד על כל מקום עבודה, לא צריך לציין כל תוכנה וסביבה שאי פעם עברתם לידה, רק את העיקריים והרלוונטיים.

 

4. האם לשלוח קו"ח בעברית או באנגלית?

התלבטות שהרבה מועמדים נתקלים בה היא השפה – אחרי הכל, הייטק. אבל כדאי שיהיו לכם קו"ח מוכנים בשתי השפות. אפשר להפעיל שיקול דעת לפי המודעה והחברה. כלל אצבע: בחברות גלובליות, חברות הייטק, סטארטאפים וחברות שמתנהלות עם לקוחות או צוותים בחו"ל – חד משמעית באנגלית, שפת התקשורת היומיומית במקום העבודה. חברות שהן יותר מוסדיות, כגון בנקים, ביטוחים, מוסדות ממשלתיים – בעברית.

 

אם אתם לא בטוחים בתחביר ובדקדוק שלכם, תנו לדובר אנגלית כשפת אם או ברמה גבוהה לעשות לכם הגהה – המעסיק לא מצפה שתדברו אנגלית (או עברית) מושלמת, אבל הוא כן מצפה לקבל קורות חיים קריאים ומובנים. אם ריאיון העבודה יהיה באנגלית, יודיעו לכם על כך מראש.

 

5. העיצוב הוא לא המקום לבלוט.

ההיבט הוויזואלי חשוב גם הוא, וכמו הטקסט, גם כאן צריך לשמור על איפוק: מסודר, קריא, גופן אחיד ובגודל סביר. לא עמוס מדי, לא צבעוני מדי, לא מבולגן מדי. משיכת תשומת לב עיצובית רבה מדי היא לא בהכרח חיובית.

 

 

6. מה לא לכתוב.

לא בטוח שצריך לציין את זה, אבל בכל זאת: קורות חיים זה לא המקום לתת רשימת ממליצים. אלו יתבקשו בשלב יותר מתקדם, אחרי מעבר סינון ראשוני וכמה ראיונות. גם ציפיות שכר אין מקומן בקורות החיים (אלא אם מבקשים לציין). טווחי המשכורות ידועים, ואם אתם מקבלים הרבה מעל המקובל – אתם כנראה לא צריכים לשלוח קורות חיים – אתם כבר תשמעו מהמגייסות, שימצאו אתכם בעצמן.

heightقد يهمك ايضا