اغلاق
اغلاق

جوجل تطلق وسم "القيم الغذائية" عبر نظام اندرويد

WAZCAM, تم النشر 2022/05/06 14:26

جوجل تطلق وسم "القيم الغذائية" عبر نظام اندرويد

ستكتشف قريبًا المعلومات التي يتم جمعها بواسطة التطبيقات التي تقوم بتنزيلها، وماذا يفعل المطورون بها.

المشكلة؟ أولئك الذين يحتاجون إلى الإبلاغ عن هذه التفاصيل، هم المطورون أنفسهم

هذا المقال بالتعاون مع Geektime

גוגל השיקה תווית "ערכים תזונתיים" באנדרואיד

בקרוב מאוד תוכלו לגלות איזה מידע נאסף על ידי האפליקציות שאתם מורידים, ומה המפתחים עושים איתו. הבעיה? מי שצריך לדווח על הפרטים האלה, הם המפתחים עצמם

זה לא חדש שבאפל "שואלים" פיצ'רים מאנדרואיד, ובאנדרואיד "שואלים" פיצ'רים מאפל, אז הנה עוד אחד לרשימה: אחרי שבאפל השיקו עוד ב-2020 את תוויות הערכים התזונתיים שלהם לאפליקציות, תורה של גוגל להשיק את המקבילה שלה – וכך זה הולך להיראות ולעבוד.

 

כל המידע על המידע שאוספים עליכם במקום אחד

בגוגל הכריזו על המהלך עוד בשנה שעברה, אבל משום מה, רק עכשיו הוא מגיע להשקה אמיתית. הפיצ'ר החדש הוא מעין איזור אבטחת מידע חדש שיופיע ב-Google Play החל מהיום תחת השם "Data Safety", אבל בניגוד לאפל שמציגה רק את המידע שאפליקציות אוספות עליכם, בגוגל רוצים לקחת את זה צעד אחד קדימה. באיזור החדש תוכלו לראות גם לראות לאיזו מטרה נאסף המידע עליכם, האם המידע הזה מועבר לצד-ג', אילו הצפנות נמצאות בשימוש, האם המשתמשים יכולים לבקש מחיקה של המידע שלהם, האם האפליקציה מותאמת לתוכנית של גוגל לאפליקציות לכל המשפחה, האם המפתח עומד בסטנדרטי אבטחה כלשהם ועוד.

 

כך למשל, תוכלו לראות שהאפליקציה שאתם עומדים להוריד מבקשת לאסוף ולשתף את כתובת המייל שלכם לצורך אנליטיקות ופרסום, אבל את מספר הטלפון שלכם היא מבקשת כדי למנוע הונאות. נראה שגוגל מנסה לעזור למשתמשים להרגיש יותר בטוחים בנוגע להורדות של אפליקציות מסוימות, על ידי כך שהמשתמשים עצמם יוכלו לשפוט האם אפשר לבטוח באותו מפתח בכל הנוגע לניהול המידע הנאסף.

העתיקה מאפל גם את הבעיות

גם כאן, בדומה לבעיות הקיימות בתוכנית הערכים התזונתיים של אפל, גוגל בעצם מעבירה את האחריות למפתחים עצמם, והם אלו שמדווחים על הפרקטיקות שלהם. אתם יודעים מה אומרים על הנחתום? בגוגל טוענים שאם יגלו שמפתח כלשהו מוסר מידע שקרי או מטעה באותן תוויות באמצעות הכלים האוטומטיים שלהם, הם ידרשו ממנו לתקן את הטעויות, אך לא יסירו באופן מיידי את האפליקציה – כך שאל תסמכו על המידע המוצר שם בעיניים עצומות.

 

גוגל אולי מנסה להציג יותר מידע למשתשמים שיעזור להם להבין איך המידע שלהם מנוהל, אבל בסופו של דבר, זו יוזמה שחולה בדיוק באותן בעיות של היוזמה של אפל. אם אתם ממילא לא סומכים על האופן שבו מפתחים מנהלים את המידע שלכם, אין לכם יותר מדי סיבות גם לסמוך על האופן שבו הם מדווחים על האופן שבו הם מנהלים את המידע שלכם -וחבל שכך.

 

אם אתם מפתחים אפליקציות לאנדרואיד, כדאי שתדעו שאתם חייבים להשלים את המידע הזה עד ה-20 ביולי. גם כאן, גוגל נוקטת בגישה רכה מאוד כלפי המפתחים, ואלו שלא יגישו את המידע לא יוסרו מהחנות, אלא שמשתמשים שינסו להכנס לאיזור המידע יקבלו הודעה שהמידע לא זמין. עם זאת, בגוגל מאיימים שבהמשך, מפתחים שלא יוסיפו את המידע יהיו חשופים לסנקציות כמו הסרה של האפליקציה או חסימה מפני עדכונים. אם אתם מפתחים אפליקציות לאנדרואיד ומחפשים עוד מידע בנוגע ליוזמה, אתם יכולים למצוא אותו כאן.

heightقد يهمك ايضا