اغلاق
اغلاق

للمرة الاولى: مايكروسوفت ستقوم بدعم المبادرات التكنولوجية الاسرائيلة من مرحة الفكرة الاولى

WAZCAM, تم النشر 2022/05/06 14:12

للمرة الاولى: مايكروسوفت ستقوم بدعم المبادرات التكنولوجية الاسرائيلة من مرحة الفكرة الاولى.

مايكروسوفت تريد اعطاء الفرصة لمبادرين في الخطوات الاولى لهم في المجال.

هذا المقال بالتعاون مع Geektime.

 

לראשונה: מיקרוסופט תשקיע משאבים ביזמים ישראליים כבר בשלב הרעיון

במיקרוסופט רוצים לתת צ'אנס גם ליזמים שעושים את הצעדים הראשונים שלהם בתחום

הדלתות של רוב תוכניות ההאצה השונות פתוחות בעיקר ליזמים עם רקורד כלשהו, מוצר ואולי לקוחות ראשונים. ההגיון שעומד מאחורי זה ברור, ונועד בראש ובראשונה לסנן את הסטארטאפים המתאימים ביותר, כדי שהתוכנית לא תשקיע מאמצים ומשאבים לחינם. אבל כעת, מיקרוסופט חושפת תוכנית חדשה שתתמוך גם ביזמים שנמצאים בשלב הרעיון בלבד – לפני מוצר, תוכנית עסקית או משתמשים.

 

אפילו אם אין עדיין סטארטאפ

הפלטפורמה החדשה של מיקרוסופט שנחשפת היום (ג') לראשונה תיקרא "Microsoft for Startup Founders Hub", ובמקום להיות ממוקדת ביזמים סדרתיים, או מוצרים שכבר נמצאים בשלב מתקדם של פיתוח, היא תתמקד דווקא בשלבי ההקמה של הסטארטאפ, ולהעניק ליזמים סיוע עם הצעדים הראשונים שלהם בעולם יזמות ההייטק – אפילו אם עוד אין להם סטארטאפ.

 

בשיחה עם גיקטיים מסביר רז בכר, מנהל Microsoft for Startups בישראל, שהמשתתפים בפלטפורמה יקבלו גישה ל"בית ספר למייסדי סטארטאפים", שהוא מעין בנק תוכן עם מידע שאמור לסייע בעיקר לחידוד בתחומים הטכניים והעסקיים. בנוסף יזכו היזמים לייעוץ טכנולוגי, עם ליווי של מומחים משלבי ההקמה, לנושאי ענן, כלי פיתוח, אבטחה, שילוב AI ועוד. תחומים אחרים חשובים שיועלו בתוכנית הם ליווי פיננסי, משפטים, סטוריטלינג, שיווק, מכירות ועוד.

 

כנהוג בתוכניות של ענקיות ענן וטכנולוגיה, ייהנו גם המשתתפים מגישה וקרדיטים לשירותי הענן של החברה כמו Azure, Microsoft 365, GitHub, Power BI Pro ו-Visual Studio Enterprise. עם זאת נראה שאחת האפשרויות הכי מסקרנות עבור יזימים הא OpenAI API Innovation, כלומר האפשרות להשתמש ב-GPT-3, מנוע הבינה המלאכותית המרשים של החברה, שמתבסס על דאטהסט של 175 מיליארד פרמטרים. הגישה הזו אינה זמינה לקהל הרחב, וחברות נדרשות לשלם עבורה כסף רב. מיקרוסופט נזכיר השקיעה ב-2019 יותר ממיליארד דולר ב-OpenAI, מה שמאפשר לה לחלק את היכולות האלו. בנוסף, יקבלו הסטארטאפים המשתתפים גישה ל-Ansarada ו-Drata, ועל פי מיקרוסופט, מדובר בהטבות בשווי של מעל ל-300 אלף דולר לסטארטאפ.

 

רז בכר, המנהל Microsoft for Startups בישראל, הוסיף: "הפלטפורמה נבנתה במטרה להיות נגישה לכל יזם בכל העולם. בחודשים הבודדים שהפלטפורמה זמינה כ-public preview יש כבר מאות יזמים בישראל שנרשמו לפלטפורמה. המטרה שלנו להנגיש אותה לכל יזמת או יזם שרק מתחילים לחשוב על הרעיון לסטארטאפ שלהם".

 

ובכל זאת, מי לא יכול להירשם?

 

במיקרוסופט מסבירים שהתוכנית מיועדת ליזמים שעוסקים בתחום התוכנה (וזו חייבת להיות בבעלותם), שהסטארטאפ שלהם לא היה בתוכנית של מיקרוסופט בעבר, לא השלימו סבב גיוס D והוא למטרות רווח. במילים אחרות, הסטארטאפים המשתתפים לא יכולים להיות מטעם מוסד חינוכי או ממשלתי, וגם לא יכולים להיות חברת קריפטו, כריית מטבעות קריפטוגרפיים, חברות ייעוץ, סוכנויות וגם לא בלוג פרטי.

heightقد يهمك ايضا