اغلاق
اغلاق

رئيس الحكومة لابيد في زيارة الى بلدية الناصرة

محمد محاميد, تم النشر 2022/10/25 16:10

جرت ظهر اليوم الثلاثاء في بلدية الناصرة، الجلسة الخاصة مع رئيس الحكومة يائير لابيد. خلال الزيارة يجتمع لابيد مع رؤساء سلطات محلية عربية لبحث امور تخص المجتمع العربي وتطويره وتعزيز الميزانيات المختلفة. هذا ورحب رئيس بلدية الناصرة، علي سلام بلابيد وشكره على الزيارة مطالبا اياه بالعمل على تطوير المجتمع العربي في كافة المجالات المختلفة وتقديم الميزانيات.

 

ראש הממשלה יאיר לפיד הגיע הבוקר לביקור בעיר נצרת ונפגש עם ראש העיר עלי סלאם וכ- 20 ראשי רשויות ערביות נוספים

 

בפגישה השתתפו גם השרה לשיוויון חברתי מירב כהן וסגן השר לבטחון פנים יואב סגלוביץ.

 

בסיכום הפגישה אמר ראש הממשלה יאיר לפיד: 

 

כשילד בן 13 נרצח זה כישלון נורא של כל החברה הישראלית. כולנו אחראים לגורלו. בשנה האחרונה הייתה ירידה במעשי הרצח בזכות הצעדים שעשינו - אני לא טוען לרגע שזה מספיק. אבל התחלנו משהו. 

 

שבוע לפני בחירות זה גם זמן שאתה מסמן סדרי עדיפויות. לבוא הנה עכשיו זה להגיד -  זה גבוה מאוד בסדר העדיפויות שלנו כממשלה, של המדינה, שלי אישית. 

 

האחריות של החברה הערבית לגורלה מתבטא בסופו של דבר בהיותה חלק מהדמוקרטיה. אם האזרחים שלכם לא יצאו להצביע הם צריכים להבין שגם מה שניתן בשנה האחרונה יילקח מהם. אתם מצביעים על חייכם, אתם מצביעים על השותפות.

 

לדברים המלאים: 

 

"כשוואליד שיאהב, ילד בן 13 הולך לקנות פיצה ובדרך יורים בו זה כישלון נורא של כל החברה הישראלית. לא ילד מהחברה הערבית נרצח, ילד מהחברה של מדינת ישראל נרצח וכולנו אחראים לגורלו. 

 

בשנה האחרונה נעשה הרבה, אבל לא נעשה מספיק. ישבנו לפני שלושה ימים צוות שרים שעוסק בנושא של האלימות בחברה הערבית ואמרו שם שהייתה ירידה. זאת הסטטיסטיקה,  של כ 15 אחוז ירידה ברציחות. הייתה ירידה יותר גבוהה בנושאים אחרים. 

 

זאת אומרת יש עוד ילד בן 13 שמסתובב חי ושמח ומשחק כדורגל עם החברים שלו ולא יודע שהחיים שלו ניצלו בגלל מה שהממשלה שלנו עושה היום. יש אישה שלא נרצחה והיא לא יודעת שהיא לא נרצחה בגלל מה שהממשלה שלנו עושה היום. 

 

אני לא טוען לרגע שזה מספיק. אבל התחלנו משהו. אם אני אומר לכם, אתם אנשי מקצוע, שאנחנו נדע לשפר את המצב בעשרה אחוז כל שנה לא תיקחו? שאנחנו נדע לשפר את הקשר, את הממשק בין ממשלה לבין רשויות מקומיות לבין החברה הערבית לא תקחו? כי זה מה שקורה עכשיו. 

 

התוכנית שיואב סגלוביץ מוביל של "מסלול בטוח" לא מתקדמת בעינינו מספיק מהר , אבל הדברים האלה קורים עכשיו. אנחנו עושים את זה מתוך הבנה שאנחנו שותפים, מתוך הבנה שהשותפות הזאת צריכה להימשך. 

 

האחריות של החברה הערבית לגורלה מתבטא בסופו של דבר בהיותה חלק מהדמוקרטיה. 

 

אני לא בא הנה או לחברה הערבית בכלל ואומר תפתרו לנו את הבעיות. המשבר הדמוקרטי נוצר בחברה היהודית דווקא. אני אומר, אתם הולכים להצביע, אתם מצביעים על האלימות בחברה הערבית, אתם מצביעים על תוכניות מתאר, אתם מצביעים על תוכנית החומש הבאה, אתם מצביעים על השאלה איזה אמצעים אתם כראשי רשויות תקבלו בשנים הקרובות. 

 

אם האזרחים שלכם לא יצאו להצביע הם צריכים להבין שגם מה שניתן בשנה האחרונה יילקח מהם . אתם מצביעים על חייכם, אתם מצביעים על השותפות. 

 

אני פה מתוך כבוד אלייך, אדוני ראש העיר, מתוך כבוד אליכם ומתוך כבוד לשותפות הזאת. תודה רבה שקיבלתם אותי לכאן."

heightقد يهمك ايضا